Hackathon nedir?

Hackathon genel olarak birden fazla gün süren ve kalabalık bir insan topluluğunun iş birliği halinde sınırlı bir zaman diliminde bilgisayar programlama faaliyetini yürüterek bir ürün çıkarmaya çalıştıkları etkinliktir.

Hackathon'a kimler katılabilir?

Hackathon’larda sadece programcılar değil, tasarımcılar ve ürün-geliştiriciler de, kısa sürede yoğun bir etkinlik sürecinde yarışırlar. Katılımcılar yeni teknolojiler öğrenmeyi, kendilerini geliştirmeyi, sosyalleşmeyi ve fikirlerini paylaşabilmeyi amaçlarlar.

Hackathon nasıl yapılacak?

Hackathon’lar 36-48 saat arası sürdürülen ve bu süre dahilinde tematik data, API ve diğer araçların ürün geliştirme için takvim ve bireylere açıldığı etkinliklerdir. Hackathon sonunda takımlar ürettikleri ürün/prototipleri paylaşarak kısa bir demo/sunum yaparlar.

Hackathonu kimler Organize ediyor?

ODTÜ KALTEV

ODTÜ KALTEV

Ev Sahibi
ODTÜ KKK

ODTÜ KKK

Ev Sahibi
KKTCELL

Kuzey Kıbrıs Turkcell

Ana Sponsor
ARDIC

ARDIC Technology

Platform Sağlayıcı

Program

K-Hackathon, ODTÜ Kuzey Kıbrıs Kampusu Kültür ve Kongre Merkezi'nde yapılacaktır.
Aşağıda belirtilen etkinlikler dışında proje geliştirme süreci devam edecektir.


17 Mart 2017 - 1. Gün


16:00 - 16:30
Kayıt

16:30 - 17:00
Açılış Konuşması (Amfi 2)

17:00 - 19:00
Giriş Eğitimi (Amfi 2)1

19:00 - 21:00
Kickoff (Kokteyl, Tanışma ve Ekip Oluşturma)

21:00
Proje Geliştirmenin Sürecinin Başlaması

18 Mart 2017 - 2. Gün


08:00 - 09:00
Kahvaltı

09:00 - 10:00
Teknik Çalıştay (Amfi 2)2

13:00 - 14:00
Öğle Yemeği

14:00 - 15:00
Teknik Çalıştay (Amfi 2)3

17:00 - 18:00
Teknik Çalıştay (Amfi 2)4

19:30 - 20:30
Akşam Yemeği

23:00
Sunum Çalışmalarının Başlaması

19 Mart 2017 - 3. Gün


08:00 - 08:30
Kahvaltı

08:30 - 11:30
Sunum Hazırlık Süreci (Proje Geliştirme Sürecinin Tamamlanması)

11:30 - 12:30
Öğle Yemeği

12:30 - 15:00
Proje Sunumları (Oylama ve Kazananın Belirlenmesi) (Amfi 2)

15:00 - 16:00
Ödül Töreni (Kazanın Açıklanması) (Amfi 2)


1Giriş Eğitimi: IoT Nedir? IoT-Ignite Nedir? IoT-Ignite ile neler yapılabilir? Android Things Nedir?

2Teknik Çalıştay: Android Things ile Raspberry Pi pinlerine erişim nasıl sağlanır?

3Teknik Çalıştay: Data Konfigürasyonu nedir? Mode nedir? Ne işe yarar? Cihaz üzerinde node ve sensör tanımlama ve kaydetme nasıl yapılır? IoT-Ignite Cloud'a veri gönderme nasıl olur?

4Teknik Çalıştay: Javascript ile REST API ve websocket kullanımı nasıldır?

Bilmeniz gerekenler

Katılımcılar

Katılımcılar maksimum altı kişilik takımlar olarak katılabilirler. Ekibi olmayanlar K-Hackathon’un ilk günü gerçekleşecek kaynaşma etkinliklerinde tanışıp takım kurabilecektir. Katılımcıların en az bir kez Android Studio ile uygulama derlemiş olması, Arduino IDE hakkında bilgi sahibi olması ve temel seviyede java ve javacscript bilmesi beklenmektedir. Katılımcıların K-Hackathon oncesi IoT-Ignite'nin websitesinde bulunan açıklamalara, dökumanlara ve örnek kodlara gelmeden önce bakmaları önerilir.

Kurallar

Yapılacak ürün/uygulama mutlaka 42 saat içerisinde sıfırdan geliştirilmiş olmalıdır. K-Hackathon başlamadan önce temayla uyumlu bir uygulama fikri bulmak, gerekli bilgileri toplamak ve uygulamanın nasıl kodlanacağını araştırıp öğrenmek konusunda bir engel yoktur. Ekipler istedikleri teknolojiyi, 3. parti kütüphaneyi veya kaynak kodunu kullanabilecektir. Mobil platformun hedef platform olarak kullanılması mümkündür. Uygulama içinde kullanılacak görsel, işitsel ve benzeri multi-medya elementlerinin (video, grafik, fotoğraf vs) telif unsuru içermemelidir.

Etkinlik İmkanları

K-Hackathon süresince 7/24 soğuk ve sıcak içecekler ve yiyecekler sağlanacaktır. Her katılımcı kimliğini, bilgisayarını ve veri paylaşımı için de USB bellek veya benzeri cihazlarını getirmelidir. Katılımcıların bilgisayarlarında Android Studio, Android SDK (adb) ve Arduino IDE yazılımlarının hazır olmasi beklenmektedir. Ekiplerin K-Hackathon sırasında etkinlik alanında kalmaları beklendiğinden, uyku tulumu getirmeleri mümkündür.

Sunumlar ve Oylama

K-Hackathon sonunda her ekip, 3 dakikayla kısıtlı süre içerisinde sunumlarla uygulamalarını jüri üyelerine sunacaklardır. Jüri, ön elemeyi geçen ekiplerin uygulamalarını fikrin orijinalliği, yazılım kalitesi, fonksiyonelliği, bütünselliği ve sağladığı fayda gibi kriterlere göre değerlendirerek kazanan ekibi belirleyecektir.

Fikri Haklar

K-Hackathon sonunda üretilecek uygulamalar ve uygulamalara dair fikri haklar, tamamen ilgili ekiplerin kendilerine ait olacaktır.

Kayıt

K-Hackathon kayıt formu kapanmıştır. İlginiz için çok teşekkür ederiz.

Bize Ulaşın

K-Hackathon hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki formu kullanarak her türlü soruyu bize iletebilirsiniz.